Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u op de meest gestelde vragen een antwoord. Wij proberen om op alle vragen een antwoord te geven door deze pagina up-to-date te houden. Staat uw vraag er toch niet bij? Neemt u dan contact met ons op via de contactpagina of via ons telefoonnummer 036-7115100 ( kies menuoptie 2 ).

 

Veelgestelde vragen: 

AANVRAGEN - Waarom kan ik de KNVB Dataservice niet meer aanvragen?

De KNVB Dataservice zal per 1 juli 2017 stoppen in zijn huidige vorm. Het is daarom voor verenigingen niet langer mogelijk om zich aan te melden voor de KNVB Dataservice. Vanaf heden kunnen clubs zich aanmelden bij Club.Data van Sportlink wanneer zij gebruik wensen te maken van actuele clubinformatie. Huidige KNVB Dataservice klanten kunnen het seizoen 2016-2017 nog gewoon gebruik blijven maken van onze dienstverlening.

ABONNEMENT - Welke KNVB-data worden er beschikbaar gesteld?

De volgende data zijn beschikbaar: alle data die nu ook te vinden zijn op voetbal.nl. Dit zijn de uitslagen, standen, periodestanden (indien van toepassing), wedstrijdprogramma's uit de reguliere competitie en bekercompetitie. Dit geldt ook voor de afgelastingen. Tevens (door op een wedstrijd te klikken) is de volgende informatie beschikbaar: accommodatie/sportpark, wedstrijdnummer, periode en scheidsrechter. In de toekomst zal er ook andere informatie bijkomen zoals kleedkamer- en veldindelingen. Vriendschappelijke wedstrijden beheert u zelf via de beheeromgeving van de KNVB Dataservice.

ABONNEMENT - Wat gaat er voor KNVB Dataservice klanten veranderen?

Aankomend seizoen 2016-2017 Voorlopig verandert er niets voor u. U heeft het gehele seizoen toegang tot alle wedstrijddata en de dienstverlening zoals u gewend bent. U blijft toegang houden tot onder meer de API voor website, kantine en mobiel.
Vanaf juli 2017 zal de KNVB Dataservice in de huidige vorm stoppen. De KNVB Dataservice zal te zijner tijd haar klanten informeren over een eventuele vrijwillige, soepele overgang naar Club.Data.

ABONNEMENT - Kunnen huidige klanten de KNVB Dataservice in 2016-2017 nog gebruiken?

Ja, u kunt als klant het gehele seizoen 2016-2017 gebruik maken van de KNVB Dataservice. Aankomend seizoen verandert er niets voor u.

ABONNEMENT - In hoeverre wijkt Ckub.Data af van KNVB Dataservice?

De manier waarop de data aangeboden zal worden en de hoeveelheid data zal veranderen. Implementeren van Club.Data kan nog steeds met JSON feeds of met een tool die Sportlink beschikbaar stelt. Het aanbod van Sportlink zal afwijken van het huidige KNVB Dataservice aanbod. Vanzelfsprekend zijn de KNVB Dataservice en Sportlink daarom in gesprek om de vrijwillige overgang naar Club.Data zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Voor meer informatie verwijzen wij u graag door naar het support center van Sportlink (https://support.sportlink.nl/support/solutions/articles/9000062940-veelg...).

ACCOUNT - Ik ben mijn wachtwoord kwijt, wat nu?

ACCOUNT - Ik ben mijn gebruikersnaam kwijt, wat nu?

Uw gebruikersnaam is altijd het e-mailadres waarmee u uw vereniging heeft geregistreerd. Als u deze kwijt bent, dient u contact op te nemen met de servicedesk via telefoonnummer 036-7115100 ( kies menuoptie 2 ). Om veiligheidsredenen verstrekken wij deze gegevens niet automatisch.

ACCOUNT - Ik heb een ander/nieuw e-mailadres. Hoe kan ik dit wijzigen?

U kunt in de beheeromgeving van de KNVB Dataservice uw e-mailadres (tevens gebruikersnaam) wijzigen.

ACTIES - Wat is de geldigheid van eventuele aanbiedingen/acties?

De door ons aangeboden acties en/of kortingen worden aangeboden per evenement en voor een beperkte duur. Een korting is altijd eenmalig en van toepassing op het lopende seizoen. Acties kunnen niet gecombineerd worden met andere acties.

ADVERTENTIES - Is het mogelijk om af te zien van de KNVB advertenties?

Ja, dat kan.

Vanuit een aantal clubs hebben wij het verzoek gekregen om het mogelijk te maken om deze advertenties niet te hoeven tonen. Vanaf aankomend seizoen is dit mogelijk tegen een 50%

toeslag op de abonnementsprijs met een maximum van ‰âÂ200 per jaar. Als uw club hiervan gebruik wenst te maken en u heeft dit nog niet aangegeven via het inschrijfformulier, kan dit via support@knvbdataservice.nl kenbaar worden gemaakt.

Als onderdeel van de KNVB Dataservice wordt de functionaliteit geboden om eigen advertenties voor uw club te plaatsen. Hiermee kunt u als vereniging op gemakkelijke wijze eigen verenigingssponsors advertenties tonen en extra inkomsten genereren voor uw club. Deze functie blijft behouden, ook in geval u besluit geen KNVB (partner) advertenties te laten

tonen.

ADVERTENTIES - Waarom is een percentage van de (online) advertentieruimte voor de KNVB (partners en sponsors)?

Bij de prijsstelling van de KNVB Dataservice hebben wij geprobeerd de kosten voor de vereniging zo laag mogelijk te houden. Daarom hebben we advertentieruimte in de diensten ingebouwd:

1. Advertentiemogelijkheden voor uw sponsors. Hiermee bieden wij u de mogelijkheid om extra inkomsten voor uw vereniging te genereren en de kosten van de KNVB Dataservice terug te verdienen.

2. Advertentiemogelijkheden voor de KNVB (sponsors en partners). De KNVB Dataservice is niet ontwikkeld uit de contributie inkomsten van de KNVB. Voor de dataservice geldt dat het zichzelf moet ‰Û÷bedruipen‰Ûª, onder andere door de inkomsten van sponsors en partners van de KNVB. Een eventueel surplus aan inkomsten komt wel weer ten goede aan de ontwikkeling van het amateurvoetbal.

Als onderdeel van de KNVB Dataservice wordt dan ook een functionaliteit geboden om eigen advertenties te plaatsen. Hiermee kunnen verenigingen op gemakkelijke wijze eigen advertentie-uitingen van verenigingssponsors tonen.

ADVERTENTIES - Is het mogelijk om de advertenties van KNVB (partners) niet meer te tonen via mijn eigen kanalen?

Vanuit een aantal clubs hebben wij het verzoek gekregen om het mogelijk te maken om deze advertenties niet te hoeven tonen. Vanaf aankomend seizoen is dit mogelijk tegen een 50% toeslag op de abonnementsprijs met een maximum van ‰âÂ200 per jaar. Als uw club hiervan gebruik wenst te maken, kan dit via support@knvbdataservice.nl kenbaar worden gemaakt.

Als onderdeel van de KNVB Dataservice wordt de functionaliteit geboden om eigen advertenties voor uw club te plaatsen. Hiermee kunt u als vereniging op gemakkelijke wijze eigen verenigingssponsors advertenties tonen en extra inkomsten genereren voor uw club. Deze functie blijft behouden, ook in geval u besluit geen KNVB (partner) advertenties te laten tonen.

ADVERTENTIES - Wat voor soort advertenties kan ik verwachten in de KNVB Dataservice?

Berichten en/of advertenties van de KNVB en/of KNVB partners; bijvoorbeeld informatie over kaartverkoop van wedstrijden van het Nederlands elftal of over KNVB congressen, seminars en cursussen. De vertoonde commerciÌÇle advertenties zullen zo veel mogelijk voetbal gerelateerd zijn en afkomstig zijn van de partners van de KNVB.

ADVERTENTIES - Wat zijn de specifieke vereisten met betrekking tot de 50% advertentieruimte voor de KNVB Dataservice?

Op http://www.knvbdataservice.nl/advertenties vindt u alle informatie terug ten aanzien van de vereisten bij het beschikbaar stellen van de 50% advertentieruimte. Deze vereisten kunnen door situaties als marktveranderingen en/of technische aanpassingen onderhevig zijn aan wijzigingen. Wij zullen u in dergelijke gevallen uiteraard tijdig informeren over benodigde aanpassingen.

ADVERTENTIES - Hoe zorg ik dat de advertenties uit de 50% ter beschikking gestelde advertentieruimte goed tonen op mijn Website of Mobiele toepassing?

Een advertentie integreert u door middel van het ophalen van een token via de API. Deze token gebruikt u met een eenvoudig stukje code om de banner te plaatsen op alle pagina's waar u gebruik maakt van de KNVB uitslagen, standen en wedstrijd-programmagegevens. Meer informatie kunt u vinden op http://api.knvbdataservice.nl/hoofdstuk/banners.

ADVERTENTIES - Hoe zorg ik dat de advertenties uit de 50% ter beschikking gestelde advertentieruimte goed toont op mijn Kantinescherm (narrowcasting)?

Omdat iedere aanbieder of gebruiker van narrowcasting veelal een ander technisch platform gebruikt, adviseren wij om (zelf of derde partij) hierover met ons contact op te nemen. Wij stemmen dan de meest ideale manier af waarop wij de advertenties zullen gaan tonen.

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN ‰ÛÒ Is het mogelijk om advertenties op de kant-en-klare-oplossing te plaatsen?

U kunt advertenties van uw sponsors of uw eigen uitingen op de kant-en-klare-oplossing laten zien. U kunt hiervoor de advertenties gemakkelijk zelf uploaden.

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN ‰ÛÒ Welke type advertentiebestanden kan ik uploaden?

U kunt GIF-, JPG- en PNG- afbeeldingen als advertentie uploaden.

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN - Is het mogelijk om andere bestandtypes gebruiken, zoals bijvoorbeeld een PDF- of EPS-bestand?

U kunt alleen GIF-, JPG- en PNG afbeeldingen uploaden. Andere bestandtypes zoals een PDF- of EPS-bestand worden veel voor drukwerk gebruikt, maar zijn niet geschikt voor online vertoningen. De bestanden kunnen vaak wel omgezet worden naar Ì©Ì©n van de geaccepteerde soorten afbeeldingen (GIF, PNG en JPG).

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN ‰ÛÒ Welke advertentieposities zijn beschikbaar?

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN ‰ÛÒ Welke advertentieposities zijn beschikbaar?

Er zijn 3 advertentieposities beschikbaar:

1. de leaderboard (zie ook: wat is een leaderboard)

2. de large rectangle (zie ook: wat is een large rectangle banner)

3. de mobiele advertentie (zie ook: wat is een mobiele banner)

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN - Wat is een Leaderboard Banner?

Een Leaderboard Banner is een advertentie ter grootte van 728x90 pixels (bxh) die bovenin de kant-en-klare-oplossing (scorebord) wordt getoond.

LET OP: Indien u ook het SponsorPortaal heeft afgenomen, kunt u deze positie automatisch vullen met de actuele, door uw sponsor aangemaakte advertenties uit het SponsorPortaal

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN - Wat is een Large Rectangle Banner?

Een Large Rectangle Banner is een advertentie ter grootte van 336x280 pixels (bxh) die in het midden van de kant-en-klare-oplossing (scorebord) wordt getoond.

LET OP: Indien u ook het SponsorPortaal heeft afgenomen, kunt u deze positie automatisch vullen met de actuele, door uw sponsor aangemaakte advertenties uit het SponsorPortaal.

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN - Wat is een Mobiele Banner?

Een Mobile Banner is een advertentie die op mobiele apparaten getoond kan worden. Afhankelijk van de grootte van het apparaat wordt deze geschaald. De grootte van de banner die geÌ_pload moet worden is 640x120 pixels (bxh).

LET OP: Indien u ook het SponsorPortaal heeft afgenomen, kunt u deze positie automatisch vullen met de actuele, door uw sponsor aangemaakte advertenties uit het SponsorPortaal

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN ‰ÛÒ Is het mogelijk om ook advertenties/afbeeldingen met andere formaten gebruiken?

U kunt alleen afbeeldingen gebruiken in exact het juiste pixelformaat om vervorming te voorkomen. Indien u gebruik maakt van het SponsorPortaal is het wel mogelijk om afwijkende formaten met een beheertool goed te tonen.

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN - Is het mogelijk om Flash-banners (swf-bestanden) te gebruiken?

Wilt u een bewegende banner gebruiken? Plaats dan een animated-GIF banner. Het is namelijk niet mogelijk om Flash banners te gebruiken omdat deze niet op alle apparaten getoond kunnen worden.

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN - Waarom moet ik een link opgeven?

De bezoeker van de website of mobiele toepassing kan op de getoonde advertentiebanner klikken. De link bepaalt welke website in een nieuw venster wordt geopend als op de advertentiebanner wordt geklikt. Het is belangrijk dat u de volledige URL opgeeft, bijvoorbeeld http://www.websitewaarnaargelinktwordt.nl

ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN - Is het mogelijk om te zien hoe de geplaatste advertentie eruit ziet?

Jazeker. Na het opslaan van de afbeelding, kunt u de pagina opnieuw openen. Sluit hiervoor eerst uw browser (alle vensters) en open de browser opnieuw. De nieuwe banner wordt dan getoond. Mogelijk wordt eerst een advertentie van de KNVB of haar partners getoond. Indien dit het geval is, kunt u vervolgens op F5 klikken tot uw advertentie verschijnt.

AFGELASTINGEN - Hoe kan ik een afgelasting publiceren?

Afgelastingen voert u in via Sportlink Club. Afgelastingen zijn vrijwel direct zichtbaar binnen de KNVB Dataservice. Zet de afgelasting daarom zo snel mogelijk in Sportlink Club zodat alle leden direct geÌønformeerd zijn!

API - Hoe krijg ik de beschikking over de KNVB-data voor Website, Mobiel of Kantine?

De KNVB-data voor gebruik op website, mobiele toepassing of in de kantine is beschikbaar via een API. Een API (Application Programming Interface) is simpel gezegd een vereenvoudigde methode om te kunnen beschikken over de functionaliteit achter een groter technisch raamwerk. In ons geval maakt de API van de KNVB Dataservice het mogelijk om eenvoudig over de KNVB-data te beschikken.

API - In welk formaat wordt de data aangeboden?

De data wordt aangeboden in JSON-formaat.

API - Hoe krijg ik toegang tot de API?

Na het voltooien van het aanvraagformulier heeft u direct toegang tot de API. Binnen de beheeromgeving van de KNVB Dataservice vindt u de unieke API-sleutel waarmee u toegang krijgt tot de API en een link naar met de gewenste informatie naar de API.

API - Hoe wordt onderscheid gemaakt in het gebruik van de data voor Website, Mobiel en/of Kantine (narrowcasting)?

Met de API maken wij geen onderscheid in de wijze waarop de data gepubliceerd wordt. Voor alle publicatiedoeleinden kan dus gewerkt worden met een enkele API.

BETALEN - Waarom moeten wij als vereniging betalen voor deze diensten?

Via de KNVB uitslagen en programma widget biedt de KNVB gratis een basis set met officiÌÇle KNVB standen, uitslagen en programma‰Ûªs voor publicatie via de eigen clubwebsite aan. Daarnaast zijn alle standen, uitslagen en programma‰Ûªs gratis toegankelijk via www.voetbal.nl, m.voetbal.nl en de mobiele iPhone/Android app van Voetbal.nl. Voor verenigingen die meer amateurvoetbal-data wensen te ontvangen voor gebruik op de eigen amateurvereniging kanalen (eigen website, mobiel en kantine schermen), zijn de betaalde, uitgebreidere KNVB dataservices ontwikkeld. Afhankelijk van de behoefte zijn er diverse pakketten met diensten beschikbaar.

De kosten voor deze diensten bestaan grotendeels uit de kosten voor het beschikbaar stellen van de data. De prijs van de diensten is zeer concurrerend. Om de prijs laag te houden, is een deel van de advertentieruimte gereserveerd voor de KNVB (partners en dochterondernemingen). Deze diensten worden niet betaald uit de (contributie-) inkomsten van de KNVB maar moeten zichzelf ‰Û÷bedruipen‰Ûª. Een eventueel surplus aan inkomsten valt overigens juist wel weer ten goede aan de ontwikkeling van het amateurvoetbal.

BETALEN - Hoe en wanneer ontvang ik de factuur?

U ontvangt de factuur jaarlijks na 1 juli of direct - na ontvangst door ons van de overeenkomst - op het bij uw aanvraag opgegeven e-mailadres. Indien u de factuur liever per post zou willen ontvangen, kunt u dit aangeven door ons hierover een e-mail te sturen via het contactformulier.

BETALEN - Kunnen wij als vereniging ook in termijnen betalen?

Als vereniging kunt u ook in maandelijkse termijnen betalen. Dit is echter alleen mogelijk via een automatische incasso. Voor een betaling in termijnen wordt per incasso ‰â 2,50 in rekening gebracht. U dient hiervoor eenmalig het formulier Doorlopende Machtiging Bedrijven"" te ondertekenen dat bij de overeenkomst is bijgevoegd."

BEVEILIGING - Hoe veilig is het gebruik van de KNVB Dataservice?

Beveiliging op internet is helaas nooit voor 100 procent te garanderen. Wij nemen alle voorzorgsmaatregelen door te werken met HTTPS en accountgegevens niet automatisch te verstrekken. U kunt zelf ook bijdragen aan de veiligheid door bijvoorbeeld een goede virusscanner te gebruiken. Heeft u vragen over dit onderwerp? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier.

BROWSER - Welke browsers worden er ondersteund?

De KNVB Dataservice ondersteunt de volgende browsers:

- Windows Internet Explorer vanaf versie 9 en verder

- Google Chrome

- Mozilla Firefox

- Apple Safari

DERDE PARTIJ - Ik maak gebruik van een derde partij, mag dat?

Ja. U kunt altijd gebruik maken van een derde partij indien deze bijvoorbeeld uw website of mobiele applicatie bouwt en/of beheert. Dit geldt ook voor het gebruik van narrowcasting. Deze externe partij kan echter geen overeenkomst aangaan met ons voor het gebruik van de KNVB Dataservice. Zie voor een nadere uitleg Veelgestelde vragen - OVEREENKOMST - Ik maak gebruik (of wil gebruik maken) van een derde partij, waar moet ik rekening mee houden?

FORMAAT - Het dataformaat komt niet overeen met mijn wensen. Kan ik dit kenbaar maken?

U kunt bij ons een verzoek indienen met een beschrijving van het gewenste formaat en de aanlevermethode. U krijgt dan binnen vijf werkdagen bericht over de mogelijkheden en eventuele extra kosten.

INDELINGEN - Wanneer zijn de indelingen voor het nieuwe seizoen bekend?

De indeling van de 1e teams is veelal begin juni bekend. Rond begin augustus zijn de resterende (definitieve) indelingen bekend. Deze informatie is onder voorbehoud van wijzigingen.

KANT-EN-KLARE-OPLOSSING - Hoe plaats ik de kant-en-klare-oplossing (scorebord) op mijn website?

De kant-en-klare-oplossing is op uw verengingswebsite te plaatsen door simpelweg een link te plaatsen. Dit is altijd de verenigingsnaam zoals deze bij de KNVB bekend is (bijvoorbeeld http://zilvermeeuwen.knvbdataservice.nl). Ook kunt u de kant-en-klare-oplossing I-framen binnen de verenigingswebsite. De kant-en-klare-oplossing heeft een breedte van precies 950 pixels.

KANT-EN-KLARE-OPLOSSING - Hoe plaats ik een logo?

U kunt een logo uploaden via de beheeromgeving. Als u al een logo in Sportlink Club heeft geÌ_pload, is deze al direct na uw aanvraag zichtbaar. Als u niet tevreden bent met dit logo, kunt u zelf een nieuw logo uploaden via de KNVB Dataservice of Sportlink Club. Hoe u dit via Sportlink Club kunt uitvoeren, leest u hier: http://www.sportlinkclub.nl/index.php/documentatie/documentatie-sportlink.

KANT-EN-KLARE-OPLOSSING - Hoe pas ik de kleuren aan?

U kunt o.a. de kleuren en teksten in de kant-en-klare-oplossing aanpassen via de beheeromgeving van de KNVB Dataservice. Aanpassingen zijn direct zichtbaar.

KANT-EN-KLARE-OPLOSSING - Wat kan ik nog meer met deze mini-website?

U kunt een wedstrijdprogramma of een uitslag delen via Facebook en Twitter. Daarnaast ontvangt u standaard in het pakket de live tussenstanden van alle Europese topcompetities betaald voetbal.

KANT-EN-KLARE-OPLOSSING - Welke browsers worden er ondersteund?

De kant-en-klare-oplossing ondersteunt de volgende browsers:

- Windows Internet Explorer vanaf versie 8 en verder

- Google Chrome

- Mozilla Firefox

- Apple Safari

OVEREENKOMST - Wanneer ontvang ik de overeenkomst en wat moet ik doen?

Na uw aanvraag ontvangt u binnen enkele werkdagen de overeenkomst digitaal via e-mail. De overeenkomst dient u binnen vier weken ondertekend retour te zenden. Dit kan digitaal aan ovk@knvbdataservice.nl of per post via postbus 1125, 1300 BC Almere.

OVEREENKOMST - Wat is de looptijd van de overeenkomst?

De overeenkomst heeft een looptijd voor onbepaalde tijd en loopt altijd van 1 juli t/m 30 juni van het volgende jaar.

OVEREENKOMST - Wanneer en hoe kan ik de overeenkomst opzeggen?

U kunt de overeenkomst gedurende het gehele seizoen stopzetten tot aan de start van het nieuwe voetbalseizoen ofwel tot 1 juli van ieder jaar. De overeenkomst kan niet tussentijds (gedurende het seizoen) worden stopgezet. U kunt de overeenkomst stopzetten door ons hier schriftelijk van op de hoogte te stellen via e-mail of post. Wij zullen, na ontvangst van uw opzegging, een bevestiging hiervan sturen.

OVEREENKOMST - Ik maak gebruik (of wil gebruik maken) van een derde partij, waar moet ik rekening mee houden?

Als u gebruik maakt van een derde partij die bijvoorbeeld uw website beheert, uw mobiele applicatie onderhoudt of narrowcasting-faciliteiten in de kantine biedt of u gaat gebruik maken van een derde partij dan hanteren wij het volgende standpunt. Een overeenkomst voor het gebruik van de KNVB Dataservice wordt te allen tijde gesloten tussen de KNVB Dataservice en de vereniging zelf. Dit doen wij om de vereniging te beschermen tegen eventuele (niet door ons) ingevoerde prijsstijgingen en het voorkomen van onjuist gebruik van de data.

PROGRAMMA - Hoe snel worden wijzigingen in het wedstrijdprogramma verwerkt?

Wijzigingen in het wedstrijdprogramma worden vrijwel realtime verwerkt. Dit wil zeggen dat als het betreffende districtskantoor een wijziging doorvoert, deze vrijwel direct getoond wordt.

PROGRAMMA - Hoe ver gaat het wedstrijdprogramma per team vooruit?

Het wedstrijdprogramma wordt overeenkomstig met de planning van de KNVB gepubliceerd. In ieder geval is dit altijd twee weken vooruit.

STANDEN - Wat als de stand niet juist is?

Zijn er geen punten in mindering gegeven? Komt de stand wel overeen met de stand op voetbal.nl, maar bent u toch van mening dat de stand niet klopt? Laat de officiële vertegenwoordig van uw vereniging dan contact opnemen met het districtskantoor. Komt de stand niet overeen met de stand op voetbal.nl? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier of via 036-7115100 ( kies menuoptie 2 ).

STORINGEN - Ik vermoed dat er een storing is. Wat kan ik doen?

In alle gevallen van een (vermoedelijke) storing kunt u contact opnemen via het contactformulier of telefonisch via 036-7115100 ( kies menuoptie 2 ).

UITSLAGEN - Hoe snel zijn de uitslagen beschikbaar?

De uitslagen kunnen op een drietal manieren gepubliceerd worden (hiÌÇrarchisch):

1. Door het invoeren van de uitslagen door de KNVB;

2. Door het invoeren van de uitslagen in Sportlink Club;

3. Door het invoeren van de uitslagen door het Callcenter van Datawiresport.

UITSLAGEN - Wat te doen als een uitslag niet (juist) vermeld staat?

Een uitslag kan worden gecorrigeerd via dezelfde (hiÌÇrarchische) structuur als het invoeren van de uitslagen.

1. De KNVB stelt de uitslag vast en kan een uitslag corrigeren;

2. Als secretaris of webmaster kunt u de uitslag in Sportlink Club wijzigen;

3. Als lezer kunt u een bericht sturen via contactformulier of bellen met 036-7115100 ( kies menuoptie 2 ).

UITSLAGEN - Ik zie de afkortingen als BNO, TNO, TAS, ADO etc. niet terug in de uitslagen?

Alle afkortingen waarvan gebruik gemaakt kan worden binnen Sportlink Club worden door ons weergegeven als AFG (afgelast) of GEST (gestaakt). Dit om het voor de lezer makkelijk te maken.

UITSLAGEN - Als ik de uitslagen in Sportlink Club invoer, moet ik dit dan ook apart doen voor de KNVB Dataservice?

De KNVB Dataservice werkt volledig synchroon met Sportlink Club dus dit is niet nodig. Alle data wordt realtime doorgezet in de KNVB Dataservice.

Pagina's